מאביי ורבא עד לסיינפלד ומד-מן

seinfeld2(1)
מאביי ורבא עד לסיינפלד ומד-מן: תחיית התלמוד העכשווי
מה יש לחשיבה התלמודית לומר על שאלות החיים העכשוויות? בסדרת מפגשים זו נציע מתודולוגיה תלמודית להתמודדות עם מגוון שאלות עכשוויות רלוונטיות של הפרט, המשפחה והחברה, במטרה להחיות את השיח התלמודי ולהופכו לנגיש יותר.
במהלך הסדרה ניצור בית מדרש עכשווי וחדשני המבוסס על מפגשים פנים מול פנים ודיאלוגים אינטרנטיים, בפורמט ייחודי, המפגיש את אביי ורבא מהתלמוד העתיק עם תכניות הטלוויזיה סיינפלד ומד-מן, ובכך מאפשר את החייאת הדינמיקה מלאת החיים של הדיון הרב-קולי בסוגיות העכשוויות ביותר. הסוגיות שיילמדו וייווצרו על ידי המשתתפים ישולבו בפרויקט האינטרנטי החדשני "סוגיא" – המהווה ניסיון לייצר מעין תלמוד וירטואלי עכשווי.
נדון במספר סוגיות כגון: שקרים לבנים – מה אומרים למי, איך וכיצד; אתגרי הביו-אתיקה של ימינו – שאלות כלפי המוסריות שבשליטה הגנטית בהיווצרות האדם; הדיור הציבורי; הטרדות מיניות; זוגיות בעידן הפוסט-פמיניסטי; התמודדות עם הורה מבוגר ועוד. בנוסף, נלמד ונעלה סוגיות בנושאים ושאלות עכשוויות המעסיקות את משתתפי הקורס.
אודי ליאון, בוגר ישיבת מרכז הרב, יוצר קולנוע וטלוויזיה. למד אצל הרב שטינזלץ והרב שג"ר ומנהל תכניות מועדפות בשידורי קשת בערוץ 2. בין שאר עבודותיו יצר את הסדרה "מעורב ירושלמי" ויוזם ועורך הסדרה "עבודה ערבית"
6 מפגשים בימי חמישי | 20:30-19:00
מפגש ראשון: 24.10.13 | מפגש אחרון: 5.12.13
עלות לסדרה מלאה | 380 ₪